ستاد توسعه گردشگری شهرستان کاشان تشکیل شد

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در نشست فعالان گردشگری این شهرستان از تشکیل ستاد توسعه گردشگری در این شهرستان باهدف بررسی مسائل خرد و بزرگ این حوزه در کاشان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حمیدرضا محمدی فشارکی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزاماً مربوط به صنایع نیست و بخشی از وظایف آن مربوط به صنعت گردشگری است که باید مسائل و مشکلات عمده و بزرگ این حوزه رسیدگی و رفع شود.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان ادامه داد: دیدگاه فرمانداری از ابتدا حمایت از دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی همچون شهرداری‌هاست، که کمک به شهرداری‌ها به‌منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم و از طرفی نیز توسعه شهری در جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم نیز مؤثر است.

او افزود: بافت تاریخی کاشان نیز نباید خالی از سکنه شود و برای حفظ آن باید زندگی در بافت تاریخی در جریان باشد.

فشارکی تصریح کرد: یکی از عناصر اصلی توسعه گردشگری، حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان است که باید با انجام تدابیر لازم ازجمله اجرای برنامه‌‎های مختلفی همچون بافت گشت و تورهای شهری و روستایی و برنامه‌های مشابه، گردشگران را در نقاط مختلف شهرستان توزیع و اسکان دهیم.

فرماندار کاشان تأکید کرد: توجه به رونق گردشگری روستاها یکی از مباحث مهم است زیرا بیشتر روستاهای شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند که باید به گردشگران معرفی‌شده و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی مردم و مهاجرت معکوس خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401010
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha